ה-FSA היפני יחל לפקח על מדיניות סיכוני האקלים של בנקים

ה-Financial Services Agency מאיץ בבנקים ובחברות לצעוד לעבר כלכלה דלת-פחמן על ידי הוספת הנחיות ושינוי המדיניות שלו בנוגע לשינוי האקלים. הרגולטור גם יחיל חובת דיווח על מידע הקשור לשינויי אקלים, בהתאם לפורמט ה-TCFD. 

פאנל המומחים שהקים הרגולטור למימון בר קיימא יתכנס לראשונה, במטרה לדון בהשקעות המקדמות צמיחה בת קיימא ותורמות למאבק בשינוי אקלים. הפאנל מורכב ממומחים מאיגוד הבנקאים היפני, התאחדות העסקים ביפן, חברות ביטוח ואקדמאים. הפאנל יגיש הצעות לאימוץ הרגולטור כבר בקיץ הקרוב.

הממשלה היפנית התחייבה להפחית את פליטת גזי החממה לאפס עד 2050 ותשתמש ב-FSA כדי לדחוף את הבנקים והחברות להאיץ את הפחתת פליטות הפחמן. הוספת ההנחיות הקשורות בסיכוני האקלים לבנקים תקל גם על גיוס כספים לחברות ידידותיות לסביבה.

ה-FSA יתמוך גם בחברות שרוצות להפחית את הפליטות. יצרנית רכיבים למכוניות מונעות בנזין אשר מתחילה לבצע מעבר לייצור לרכבים חשמליים, לדוגמה, תקבל מהבנקים תמיכה במעבר בדמות ייעוץ ומימון. 

בנוסף, ה-FSA מורה לנותני האשראי לבחון את חשיפתם לסיכוני האקלים. על המוסדות הפיננסים לבצע ניתוח סיכונים, ובמידת הצורך לייעץ לחברות להן פרופיל סיכון אקלימי גבוה (דוגמת חברה ולה מפעל הנמצא באזור בסכנת הצפה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה חדש

דילוג לתוכן