בעלי מניות ב-HSBC דורשים מהבנק להפסיק את חשיפת ההלוואות לתעשיית הדלקים הפוסיליים

מעל 100 משקיעים מוסדיים ופרטיים, בהובלת הארגון “ShareAction, הגישו בקשה להחלטה לבנק. המשקיעים, בעלי מניות בבנק, מבקשים כי הבנק יפרסם אסטרטגיה אשר מפחיתה את חשיפת ההלוואות שלו לנכסים וחברות מתעשיית הדלקים הפוסיליים. בעלי המניות גם ביקשו לקבוע מטרות ברורות, אשר עומדות עם המטרות שנקבעו ב”הסכם פריז”.
בנקים, כאמור, תורמים להתחממות הגלובלית בעיקר בשל פעילויות המימון וההלוואות שלהם, ופחות בשל הפעילות שלהם עצמם. רק בשנים האחרונות התחדדה ההכרה כי יש לשים את הדגש לא רק עצירת החברות המזהמות עצמן, אלא גם על המממנים שלהן. HSBC הצהיר לאחרונה על שאיפתו לקדם מעבר לכלכלה נטולת-פחמן, והודיע כי הוא מתכנן להגיע לאפס פליטות מפעילותו עד שנת 2030, לאפס פליטות מפעילות לקוחותיו עד 2050, ולממן ללקוחותיו מיליארד דולר עד שנת 2030 כדי לעזור להפחית את פליטות הפחמן. קבוצת בעלי המניות מגישה כעת את הבקשה להחלטה כדי להפוך את ההצהרות הללו, כרגע עדיין על הנייר, לתוכנית פעולה מוגדרת, שתשקף את הדחיפות של מצב האקלים. ההצבעה על ההחלטה תתרחש באפריל 2021. 

לפי בלומברג, HSBC הוא הבנק השלישי במימון חברות האנרגיה המזהמות (שאינן אנרגיות מתחדשות, דוגמת אנרגיה סולארית וכו’), אחרי Barclays ו-BNP Paribas SA.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה חדש

דילוג לתוכן