הפיקוח על הבנקים פרסם טיוטה בנושא “גילוי לציבור על היבטי סביבה, חברה וממשל (ESG)”

בנק ישראל פרסם ביום 18.8.21 טיוטת הוראה לגילוי בנושא ESG. לפי הבנק, הפרסום מגיע לאור הניסיון שנצבר בבנקים בישראל ובעולם על דיווחים בנושא, ובמסגרת צעדיו לחיזוק הקיימות במערכת הבנקאית ובמשק בכלל. 

במסגרת הטיוטה מוצעים הצעדים הבאים:

  1. בדוח הדירקטוריון וההנהלה יצויינו מדדי ה-ESG העיקריים, והיבטי ה-ESG המהותיים של הבנקים, וכיצד הם משתלבים ביעדים ובאסטרטגיה העסקית שלהם.
  2. שמו של דוח “האחריות התאגידית” שמפרסמים הבנקים ישונה ל”דוח סביבה, חברה וממשל (ESG)”, והוא יפורסם באופן שנתי (ולא דו-שנתי כפי שהיה עד עתה). 

הפיקוח על הבנקים עדיין לא מורה על פרסום גילוי בהתאם לפורמט ה-TCFD, אלא על שילוב הדיווח על סיכוני האקלים והסביבה בדוחות השונים המפורסמים כבר כעת על ידי הבנקים. הפיקוח מורה לבנקים לעדכן את הדוחות שלהם ולהתאימם לתקנים ופרקטיקות מובילות (GRI, SASB), לפי בנצ’מרק מבנקים עולמיים מובילים. עוד מוסבר כי לאור התפתחות ההנחיות בנושא סיכוני אקלים – ובעיקר הנחיות ה-TCFD – יש לפרט את הסיכונים המהותיים (באחד מהדוחות הנ”ל) שאליהם חשוף הבנק וכיצד שינה הבנק את אופן הניהול של הסיכונים הללו. 

בעיקר מכוון בנק ישראל לסיכון המעבר, כשהוא מבקש מהבנקים להביא בחשבון את השפעתם של הסכמים בינלאומיים הקשורים לאקלים ולסביבה (כגון “הסכם פריז”), ואת השפעתם של התפתחויות פוליטיות, רגולטוריות, טכנולוגיות ואחרות העשויות ליצור סיכון. במסגרת כך יש לכלול גם מדדים כמותיים למדידת החשיפה לסיכונים וסקירה של אופן ניהול הסיכון.  

על כל אלו להיות מפורסמים באתרי האינטרנט של הבנקים, ותחולת ההוראה היא כבר מהדוחות השנתיים לשנת 2021, כשהמועד האחרון לפרסום הוא ארבעה חודשים מתום שנת 2021.  

ניתן להעביר הערות לטיוטה עד ליום 5.9.21. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה חדש

דילוג לתוכן