ה-BOE במבחן קיצון ראשון למוסדות הפיננסיים באנגליה

הבנק המרכזי של אנגליה החל במבחן קיצון לבנקים וחברות הביטוח הגדולות במדינה, במטרה לבחון את עמידותם לשינוי האקלים. במסגרת כך, על המוסדות הפיננסים לבחון את השפעת ההתחממות הגלובלית על כל אספקט בפעילותם, החל מנדל”ן ועד הלוואות קורפורייט (הלוואות לחברות). 

המבחן מציג שלושה תרחישים לבחינה – ללא שינוי במדיניות בנוגע לשינוי האקלים, שינוי מדיניות מאוחר ושינוי מדיניות מוקדם. פרק זמן של כל תרחיש הוא 30 שנה, בהתאם לתרחישים שהתווה ה-NGFS. תוצאות המבחן ישמשו למחקר, ולא לקביעת דרישות הון חדשות למוסדות הפיננסיים. 

ניתוח תרחישי קיצון מהווה כלי קריטי, גם אם מורכב לביצוע, בארגז הכלים של ה-BOE בהתמודדות עם השפעות משבר האקלים על כדור הארץ, הכלכלה והמערכת הפיננסית. מדובר גם באבן דרך משמעותית מבחינת הממלכה המאוחדת, שתארח בחודש נובמבר 21′ את פסגת האקלים COP 26, ומעוניינת למצב את עצמה כמובילה עולמית במאבק במשבר האקלים. 

הבנק יפרסם את תוצאות המבחן באופן כללי, מבלי לנקוב בשמם ובציון שניתן למוסדות הפיננסיים.

בנקים מרכזיים ברחבי העולם בונים מבחני קיצון במטרה לזהות חולשות בהתמודדות של בנקים עם משבר האקלים ועם ההתחממות הגלובלית. רבים מהם, בינם הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, מחכים לתוצאות מבחן הקיצון של ה-BOE על מנת ללמוד ממנו וליישם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה חדש

דילוג לתוכן